Koliko puta vam se desilo da analizirajući problem ne
odolite upotrebi svih mogućih analiza koje umete da prezentujete, skoro
zaboravljajući šta je osnovni problem, šta treba rešiti? Pa još ako ste nedavno
informisani o nekoj vrsti analize, taman toliko da znate kako bi trebala da
izgleda njena završna forma i da ne znate taman dovoljno da vas fascinira već i
sam akronim njenog naziva...ako vi to dosad niste videli, nadate se da nisu ni
drugi, pa što da ne delujete kao inovator? Samo koristite priliku, proaktivni
ste, poštujete smernice modernog marketinga…Naći ćete izgovor pred sobom da se
poslužite alatom s kojim baš i niste vešti, pa snalažljivi ste u svakoj
situaciji…
A tek ako odlično baratate analizama, metodama i ostalim
teorijskim konceptima, ako vam je neki prethodni projekat uspešan baš zbog
korišćenja dotične analize, ako ste upravo smislili kako može izgledati još
lepše u prezentacionoj formi, nema te sile koja će vas odvojiti od vaše voljene
/srećne/ poznate/ nove analize, metode. Ni racio, ni tip problema, ni odličan
tim..uverićete i njih da je baš to potrebno vašem projektu, emocije su moćne za
ubeđivanje jer liče na snažnu intuiciju koja karakteriše stručnjake i
vizionare. Ostalim članovima može da bude nejasno zašto baš ta metoda,
očigledno da je suvišna ili čak kontradiktorna sa najverovatnijim rešenjem, ali
zar da priznaju da im baš i nije jasno dok ste vi sasvim uvereni…I tako
odgovornost pada na vas. Odrađujete perfektno sve svoje analize. Rezultate
ističete sa ponosom…jeste da ne idu baš skroz u prilog rešenju, odluci,
kriterijumu odlučivanja…ali kako uklopiti sve te rezultate..toliko vrsta
podataka, a nemaju svi ni uzročno posledičnu vezu, ne možete više ni da razmišljate,
da ih povezujete…kao neka paraliza…Ipak deluje kao da ste tako dobro razradili
kejs da tu više nema šta da se misli i dodaje…
Otrežnjenje sledi na prezentaciji…Pratite lica slušalaca
koji deluju kao da ništa ne shvataju, kao vaši članovi tima npr. Ima i
optimista koji vas gledaju sa iščekivanjem, pogledaju analizu, ne vide neki
značaj, čekaju da im se upali lampica i sine vaše rešenje. Ali, pre toga se pali svetlo za kraj
prezentacije a rešenje ostaje u mraku, niko ga ne vidi jer ga i nema ili je u
senci metode koja je postala sama sebi svrha. Žiri nije želeo da vidi čime se
vi sve koristite, već svoje rešenje...Pamti selektivno, vas zaboravlja i traži
rešenje kod drugih timova.
Na koktelu
posle svih prezentacija vi ćaskate o rešenju s pobednicima kao da svi znaju da
ste istomišljenici...Vi to znate od samog početka, bilo vam je sasvim
jasno...samo niste hteli tako jednostavno da predstavite, koja je onda svrha
svih analiza koje ste naučili...Ili ste samo zaboravili na analizu situacije i
lični swot u odnosu na projekat...Ispada da niste iskoristili šansu sopstvene
intuicije...Utešite se da ste ipak nešto naučili.
|