businesscase
18 Dec, 2008
Paraliza od analiza…da li se možda leči intuicijom?
Autor businesscase 22:46 | Permalink Permalink | Comments Komentari (3) | Trackback Trekbekovi (0) | Generalna

Koliko puta vam se desilo da analizirajući problem ne odolite upotrebi svih mogućih analiza koje umete da prezentujete, skoro zaboravljajući šta je osnovni problem, šta treba rešiti? Pa još ako ste nedavno informisani o nekoj vrsti analize, taman toliko da znate kako bi trebala da izgleda njena završna forma i da ne znate taman dovoljno da vas fascinira već i sam akronim njenog naziva...ako vi to dosad niste videli, nadate se da nisu ni drugi, pa što da ne delujete kao inovator? Samo koristite priliku, proaktivni ste, poštujete smernice modernog marketinga…Naći ćete izgovor pred sobom da se poslužite alatom s kojim baš i niste vešti, pa snalažljivi ste u svakoj situaciji…

A tek ako odlično baratate analizama, metodama i ostalim teorijskim konceptima, ako vam je neki prethodni projekat uspešan baš zbog korišćenja dotične analize, ako ste upravo smislili kako može izgledati još lepše u prezentacionoj formi, nema te sile koja će vas odvojiti od vaše voljene /srećne/ poznate/ nove analize, metode. Ni racio, ni tip problema, ni odličan tim..uverićete i njih da je baš to potrebno vašem projektu, emocije su moćne za ubeđivanje jer liče na snažnu intuiciju koja karakteriše stručnjake i vizionare. Ostalim članovima može da bude nejasno zašto baš ta metoda, očigledno da je suvišna ili čak kontradiktorna sa najverovatnijim rešenjem, ali zar da priznaju da im baš i nije jasno dok ste vi sasvim uvereni…I tako odgovornost pada na vas. Odrađujete perfektno sve svoje analize. Rezultate ističete sa ponosom…jeste da ne idu baš skroz u prilog rešenju, odluci, kriterijumu odlučivanja…ali kako uklopiti sve te rezultate..toliko vrsta podataka, a nemaju svi ni uzročno posledičnu vezu, ne možete više ni da razmišljate, da ih povezujete…kao neka paraliza…Ipak deluje kao da ste tako dobro razradili kejs da tu više nema šta da se misli i dodaje…

Otrežnjenje sledi na prezentaciji…Pratite lica slušalaca koji deluju kao da ništa ne shvataju, kao vaši članovi tima npr. Ima i optimista koji vas gledaju sa iščekivanjem, pogledaju analizu, ne vide neki značaj, čekaju da im se upali lampica i sine vaše rešenje. Ali, pre toga se pali svetlo za kraj prezentacije a rešenje ostaje u mraku, niko ga ne vidi jer ga i nema ili je u senci metode koja je postala sama sebi svrha. Žiri nije želeo da vidi čime se vi sve koristite, već svoje rešenje...Pamti selektivno, vas zaboravlja i traži rešenje kod drugih timova.

Na koktelu posle svih prezentacija vi ćaskate o rešenju s pobednicima kao da svi znaju da ste istomišljenici...Vi to znate od samog početka, bilo vam je sasvim jasno...samo niste hteli tako jednostavno da predstavite, koja je onda svrha svih analiza koje ste naučili...Ili ste samo zaboravili na analizu situacije i lični swot u odnosu na projekat...Ispada da niste iskoristili šansu sopstvene intuicije...Utešite se da ste ipak nešto naučili.

Comments

biksi | 18/12/2008, 23:51

Pa mislim da je bolji marketing otkrivanja potreba potosaca,korisnika,jer ipak marketing se bavi korisnoscu i istrazuje ono sto kupci zele,s namerom da se zadovolje potrebe kupaca.Mislim da je bezpotrebno nametati kupcima npr.odredjeni proizvod ako oni nemaju interesovanja da taj proizvod kupe i ako nemaju nikakvu korist od njega.Jer ipak marketing je i umece komuniciranja i slusanja potrosaca,onoga sto je njima potrebno.Mada isto mislim da kod otkrivanja potrebe potrosaca treba dobro istraziti trziste i potrebe kupaca pa mozda i u skladu sa tim razotkriti neke njihove skrivene potrebe kojih mozda tog trenutka nisu svesni,iskoristi to i kreirati njihovu potrebu na nacin na koji ce je oni sutra prihvatiti kao i naci nacin da se ta kreirana potreba kupca zadovolji.

Autor biksi 19 Dec 2008, 00:04

Nikako

Autor malecki 28 Dec 2008, 12:41

pa verovatno,kada verujes u nesto jako onda se o i ostvari valjda....

Autor nik 28 Dec 2008, 18:17
Dodaj komentar
Dodaj komentar





Zapamti me

Kalendar
« Decembar 2008 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Pretraži
Najnovije...
Kategorije
Arhiva
Linkovi
  • Generalna
Meni