businesscase
09 Dec, 2008
Prodaja prezentacije
Autor businesscase 22:26 | Permalink Permalink | Comments Komentari (3) | Trackback Trekbekovi (0) | Generalna

Prezentacija je mnogo više od bukvalnog prezentovanja podataka i informacija, sa ili bez power pointa, vizuelno podržana ili samo verbalna...Prezentacija je i pakovanje i distribucija vaših ideja ili rezultata a njen osnovni produkt uverenost publike u to što ste im saopštili i stepen razumevanja i tumačenja poruke u pravom svetlu. Ako su vaše poruke i znanje proizvod, prezentacija je kompletan promotivni mix, posmatrano sa marketinškog aspekta. Marketinški akronim Attention Interest Desire Action predstavlja put koji vaša poruka prelazi od prvog slušanja do prihvatanja suštine i promene stava slušaoca.To je sekvencijalan proces komuniciranja i uveravanja. Kompletno pakovanje u kom poruka stiže do shvatanja je sistem osnovne ideje koja se prenosi, estetike, činjenica koje ju podržavaju i koje slušaoci očekuju, dodatnih  rezultata  i  benefita, potencijala koje može razviti ukoliko se primenuje i ličnosti prezentera. A faza, privlačenja pažnje zahteva stilski pristup, uspostavljanje dvostrane komunikacije s publikom i prezentera koji će svojim ponašanjem, nastupom, dikcijom, obraćanjem pažnje na publiku, pružiti uverenje o značaju i pouzdanosti prezentovane poruke. Kako bi se postigla svesnost o ideji i omogućilo postizanje efekta "da se o tome priča" koji zapravo predstavlja neophodan period inkubacije ideje pre same primene, korisno je prezentaciju početi sa nekoliko pitanja, od lakših ka težima-tj diskutabilnijima, i zatim prepustiti slušaocima da na kraćoj pauzi razmene mišljenja i "šokiranost" nekim neočekivanim iskazom ili šalom sa početka..Time se obećava i dobra zabava i obezbeđuje povratak slušalaca sa pauze u salu za prezentaciju. Ukoliko nemate vremena za pauzu, možete postići sličan efekat uključivanjem nekoliko slušalaca, za koje procenite da bi mogli imati različite stavove.

Kreiranje i stimulisanje interesovanja slušalaca se postiže praktičnim primerom korisnosti koju mogu imati, a s obzirom da većina smatra korisnim ideje koje unapređuju njihov životni stil, pitajte ih za ciljeve i pokažite kako ih primena vaših ideja vodi ciljeva,makar indirektno. Npr.ukoliko prezentujete rešenje problema kompanije, ponudite im novi smisao u viduvođa promena koje organizaciju izvlače iz krize. Ljudi su 24/7 u potrazi sa sopstvenim smislom postojanja. I spremni su da poveruju u različite varijante, ako su adekvatno objašnjene, tj ako bi ih kupili. Faza D podrazumeva kreiranje želje da uspeju u tome što vi nudite. Za ovu fazu sačuvajte najjače argumente, sada se ne smeju pojaviti sumnje i nejasnoće. Govorite energično, samouvereno, kao da ste upravo otkrili sopstveni smisao, ponudite konkretne alate za implementaciju strategije i jasan put do cilja, sa lakoćom i optimizmom. Ljudi inicijalno žele da vam veruju, imaju potrebu da smanje sopstvenu odgovornost i srećnii su kad mogu da poveruju bez sumnje.Pružite dokaze, poslužiće im kao izgovor da kažu da ste u pravu. Ne smete ih razočarati ako želite da pređu u fazu Akcije. Morate biti perfektni i uverljivi. Ilustracije na slajdovima moraju potpuno odgovarati tekstu a sled događaja biti potpuno jasan. Slušaoci moraju u svakom momentu razlikovati ideju od performansa koje ju objašnjavaju ili dokazuju.

Akcija je kupovina vaše ideje, davanje najvećeg ranga vašoj prezentaciji i primena rečenog u sopstvenom delovanju. Dugoročni aspekt primene znači da su postali lojalni vašem mišljenju koje ste izneli u prezentaciji...a ako vam to uspe, nagrada neće biti samo pobeda vaše prezentacije već korišćenje te šanse u vidu pobede za prevođenje sopstvene moći u sposobnost uspeha,za unapređenje ličnosti kao najvažnijeg preduslova svih vaših ostalih proizvoda/prezentacija...

Comments

Zao mi je sto se sve, pa i prezentacija posmatra kao roba, ali eto to je ekonomska struka...Ipak lepo je sto vodite racuna o kvalitetu prezentacije

Autor office 23 Dec 2008, 23:18

Nazalost ja moram da glasam za sve

Autor cheap perfume 11 Feb 2010, 21:39

inexpensivefrontline inexpensivefrontline inexpensivefrontline.

Autor inexpensivefrontline 31 Jul 2010, 14:37
Dodaj komentar
Dodaj komentar





Zapamti me

Kalendar
« Decembar 2008 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Pretraži
Najnovije...
Kategorije
Arhiva
Linkovi
  • Generalna
Meni