businesscase
25 Dec, 2008
Kako ocenjujete žiri
Autor businesscase 20:08 | Permalink Permalink | Comments Komentari (1) | Trackback Trekbekovi (0) | Generalna

Takmičenje TIMES ima veliku prednost nad ostalim studentskim menadžerskim takmičenjima-akademski žiri koji vrlo dobro poznaje teoriju i praksu kojom studenti raspolažu pa može da proceni uspešnost korišćenja onoga što je direktno od njih primljeno...Rešenje poslovnog problema se ocenjuje sa više aspekata - konkretizacija rešenja, realnost, analitičnost, kreativnost rešenja, korišćenje svih realnih tržisnih prilika, sagledavanje različitih mogućih scenarija i uticaja, kriterijumi za donošenje odluka, procene rizika, uverljivost, jasnoća prezentacije, konciznost, timski nastup, stil tima, odgovori na pitanja žirija...odnosno sve aspekte profesionalnosti. Tim se procenjuje kao subjekat koji raspolaže maksimalnom količinom znanja, ideja, menadžerskih i inženjerskih sposobnosti i prezentacionih veština. Deluje  kao da je sav posao na  takmičarima...Ipak, treba razmisliti i o tome šta sve žiri mora znati i razumeti da bi mogao da određenom timu pripiše(sagleda) set osobina koji će ga pratiti do sledećeg takmičenja.

Na osnovu ranijih iskustava mogu reći da je spisak neophodnih elemenata znanja žirija poduži...Da li je dovoljno da član žirija samo sluša prezentaciju ako nije već sam rešio zadatak...rizikuje da postavi pitanje koje je lepo objašnjeno u tekstu ili se podrazumeva iz konteksta, posle detaljnog čitanja...Ukoliko ne barata teorijom kako da razume matrice i podele koje su formirane i izvedene iz nekoliko poglavlja teorije koja se ne objasnjava u kratkoj prezentaciji. Ukoliko sam nema odlične prezentacione sposobnosti, tolerisaće brojne nejasnoće u prezentaciji solidarišući se sa "tremarošom". Žiri koji se čak i ne upozna sa pravilima takmičenja rizikuje da pomisli kako takmičari nemaju običaj krišćenja interneta, iako spadaju među najbolje studente..."Komičan" primer iz prakse je predsednik žirija na jednom od takmičenja koji se zapitao zašto ga niko nije kontaktirao da sazna nešto više o firmi, usledilo je objašnjenje organizatora da je to striktno zabranjeno i da se kejs rešava u zaključanoj prostoriji, 24h. Dodatak imidžu je njegov odgovor da "to i nije problem, svašta je u realnom poslovanju zabranjeno..."

Prethodni primer je ipak izuzetak, ali treba razmisliti o reakciji takmičara na takav žiri..

Mnogo više je odličnih primera kada se pored pohvala i konstruktivnih kritika od žirija mogu čuti personalizovane povratne informacije, primeri rešenja u praoksi i td. Lep gest je i upoznavanje žirija iz prakse sa predmetima na studijama...Jednom prilikom je žiri istakao da je dao kejs iz oblasti za koju se ispostavilo da se kao poseban predmet ne izučava na našim fakultetima ali da su  oni upoznati sa svime šta je popularno na fakultetima i da će biti potpuno fleksibilni po pitanju ocenjivanja teorije i vrednovati konkretno rešenje...Lep gest od njih je priprema za prezentaciju u smislu "upoznaj prezentera". Takođe je usledio veoma kvalitetan komentar svih rešenja i puno vrednih internih informacija iz firme i njihovih rešenja istog problema..

Pažljivo birajte žiri jer od njih zavisi imidž takmičenja i organizatora...I učestvujte na proverenim takmičenjima kao što su TIMES, Menadžerijada, Case Study  Show...

 

Comments

Na osnovu cega ste procenili navedena takmicenja, samo po ziriju?

Autor philip 15 Jan 2009, 19:13
Dodaj komentar
Dodaj komentar





Zapamti me

Kalendar
« Decembar 2008 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Pretraži
Najnovije...
Kategorije
Arhiva
Linkovi
  • Generalna
Meni